Generelle oplysninger
Dansk Insekt Protein ApS
Din Insekt butik ApS
CVR-nr: 37575550
Adresse: Houmvej 8 6893 Hemmet
E-mailadresse: support@dininsektbutik.dk
Telefonnummer: 31326823
Betaling
Du kan betale med Paypal, Master Card, Visa, American Express og Discover Network. Hvis disse benyttes, tager vi et kortgebyr på 3,5 %,+ 3 kr pr betaling. Dette gebyr tages ikke, hvis du laver en kontooverførsel eller betaler på faktura. (Faktura betaling er dog kun tilgængeligt for erhvers kunder og skoler) Ved bankoverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
PayPal er en globalt førende betalingstjeneste, og det er en sikker og hurtig måde at betale og blive betalt på online. Med PayPal kan du betale og overføre penge uden, at du behøver at dele dine betalingsoplysninger, og du vælger selv, om du vil betale via kontosaldoen eller et tilknyttet kort. PayPal-betalinger er også dækket af PayPals køberbeskyttelse.
Paypal er en sikker betalings metode. Læs mere om paypals sikkerhed Klik her.
Du behøver ikke at have en paypal konto for at bruge dit betalings kort igennem paypal på vores side. Du taster bare dine oplysninger, som du plejer, når du handler på nettet.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Gebyr:
Hvis du betaler med faktura trækker vi 20kr i administrationsgebyr.
Levering
Vi tilbyder levering af pakker med omdeling og uden omdeling og pakkerne leveres af post Danmark. Beløbet for levering med omdeling er 85 kr. og uden omdeling koster 72 kr. pr pakke. Der leveres kun til adresser i Danmark
Leveringstiden er 1-4 hverdage, men der kan være en anden leverings tid på bestemte produkter, som står skrevet under produktet.
Undgå at bestille Spiselige insekter og insekter til foder i samme forsendelse. Hvis der bestilles levende insekter og spiselige insekter på samme tid, kan leveringen vare helt op til 7 dage.
Alle levende insekter skal afhentes samme dag, som de bliver indleveret på det lokale posthus at hensyn til insekternes helbred. Hvis insekterne ikke bliver hentet samme dag, vil der ikke blive ydet nogen form for erstatning af insekterne, hvis der er nogle, der er døde.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (returvarer@dininsektbutik.dk eller tlf.: 31326823) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (Levende insekter skal sendes med dag til dag levering, på grund af risikoen for alt for høje temperatur svingninger).
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 90 kr.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af varer, som på grund af deres art, bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi. Du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis noget eller dele af varen mangler, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Når varen sendes tilbage skal du skrive en mail til os på (returvarer@dininsektbutik.dk) denne mail skal indeholde: Navn, telefon nr, vedhæftet billede af produktets tilstand inden afsendelse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer produktets beløb modtaget fra dig, Dog ikke leveringsomkostninger. uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har bedt om noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Houmvej 8 6893 Hemmet
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Læs mere omkring dine rettigheder, i forhold til købeloven Klik her.
Varen sendes til:
Houmvej 8 6893 Hemmet
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, inden du sender pakken tilbage, send gerne et billede af Fejlen på produktet. Så får du en tilbage melding, på hvordan vi løser problemet.
Varer kan kun returneres efter forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Eventuelt CVR nr. hvis du køber som virksomhed.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos (Dansk Insekt protein) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på (www.dininsektbutik.dk) er (Din Insekt Butik/Dansk insekt protein).
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Dansk insekt protein, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: support@dininsektbutik.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (klage@dininsektbutik.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet
Læs mere klik her.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25-03-2017